FANDOM

Wybory prezydenckie II kadencji - głosowanie przeprowadzone celem wyboru Prezydenta Politlandii. Pierwsza tura rywalizacji odbyła się  w niedzielę, 7 sierpnia 2016 roku. Druga tura odbywała się od godziny 12:30 dnia 12 sierpnia, do godziny 12:00 dnia 13 sierpnia 2016 roku. W wyniku głosowania wyłoniono drugiego Prezydenta Politlandii. Został nim kandydat Demokracji i Wolności - Bronisław Malanowski.

Kampania wyborcza Edytuj

Do rywalizacji o urząd prezydenta stanęli dotychczasowy prezydent Artur Sokołowski oraz kandydat Demokracji i Wolności Bronisław Malanowski.

Kandydaci używali następujących haseł wyborczych:

  • Artur Sokołowski - "Obietnice to jedno. Liczy się działanie."
  • Bronisław Malanowski - "Bronisław Malanowski - nasz kraj może być lepszy"

W kampanii przypominano liczne niedociągnięcia i błędy Sokołowskiego jako prezydenta.

Wyniki pierwszej tury Edytuj

Zwycięzcą pierwszej tury został Bronisław Malanowski. W drugiej turze mierzył się z Arturem Sokołowskim, który zameldował się w drugim etapie wyścigu o prezydenturę z drugiego miejsca w turze pierwszej.

Poparcie w postaci 7 głosów uzyskał również Marek Dobrzański. Poinformował, że swoje poparcie przekazuje na rzecz Malanowskiego, by zrobić na złość Koziemu Mleku - ówczesnemu Premierowi Politlandii.

Wyniki drugiej tury Edytuj

Druga tura miała początkowo odbyć się 10 sierpnia, jednak zaczęła się dopiero trzy dwa dni później - 12 dnia tego miesiąca. Wyniki wyglądały następująco:

KANDYDAT GŁOSÓW %
Bronisław Malanowski 15 56%
Artur Sokołowski 12 44%

W wyniku zakończenia głosowania na korzyść Bronisława Malanowskiego, Artur Sokołowski przestał sprawować urząd Prezydenta Politlandii. Rozpoczęła się druga kadencja prezydencka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki