FANDOM

Wybory parlamentarne 24 lipca 2016 roku - głosowanie celem wyłonienia posłów na Sejm Politlandii II kadencji. Głosowanie trwało 24 godziny i wyłoniło zwycięską partię - demokraté, która po raz drugi otrzymała misję formowania rządu.

Kampania wyborcza Edytuj

Kampania wyborcza przed drugimi wyborami parlamentarnymi rozpoczęła się stosunkowo późno i była dość mało popularnym tematem, z racji wybuchu wojny pomiędzy Politlandia a Wielką Republiką Komunistyczną.

Do walki przedwyborczej włączyły się ugrupowania:

  • demokraté z hasłem "Najważniejszy spokój"
  • Demokracja i Wolność z hasłem "Dobra Zmiana"
  • Konfederacja Libertas bez hasła wyborczego.

Wyniki wyborów parlamentarnych Edytuj

Wybory parlamentarne zakończyły się wygraną dotychczasowej partii rządzącej - demokraté. Partia ta zdobyła 12 głosów, co przekłada się na 35% i 6 mandatów w siedemnastoosobowym Sejmie.

Drugi wynik uzyskała partia Demokracja i Wolność pod wodzą Zacka Vendera. Ugrupowanie zdobyło 10 głosów, czyli 29% ogółu i uzyskało 5 mandatów poselskich.

Na trzeciej pozycji uplasowało się ugrupowanie Konfederacja Libertas pod wodzą Piotra Rynkiewicza. Partia uzyskała 8 głosów, czyli 24% i 4 mandaty w Sejmie.

Stawkę zamknęły ugrupowania Partia Narodowa i Partia Niepodległości. Oba te komitety uzyskały po 2 głosy, czyli po 6%, a w Sejmie reprezentowało je po jednym pośle.

Rywalizacja w cieniu wojny Edytuj

23 lipca wybuchła wojna pomiędzy Politlandią a WRK, co spowodowało, że sama kampania zeszła na boczny tor, a opozycja skupiła się na krytyce obozu rządzącego i prezydenta Sokołowskiego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki