FANDOM

Wojna politlandzko-bolszewicka - konflikt zbrojny rozpoczęty w dniu 23 lipca 2016 roku w wyniku Komunikatu MG numer 14. Działania militarne rozpoczęły jako pierwsze siły Wielkiej Republiki Komunistycznej.

Kalendarium wydarzeń Edytuj

16 lipca 2016 Edytuj

Premier Wielkej Republiki Komunistycznej Ławrientij Beria ujawnił plan stworzenia socjalistycznego imperium, w skład którego weszliby Ruskowie, Węgromiany, WRK oraz Politlandia.

17 lipca 2016 Edytuj

Beria odmówił pokojowego rozwiązania sprawy i stanowczo odrzucił propozycję współpracy gospodarczej ze strony Kancelarii Prezydenta.

18 lipca 2016 Edytuj

Zaobserwowano niepokojące ruchy ze strony wojsk bolszewików przy granicy z Politlandią.

19 lipca 2016 Edytuj

WRK nie zgodziła się na wizytę Martinsa Roleya z ECAP w ich państwie ze względu na zakaz odwiedzana osób czarnoskórych w więzieniach.

20 lipca 2016 Edytuj

Odbyły się manewry wojsk bolszewickich przy granicy z Politlandią, a biuro komisarza ds. zagranicznych wydało komunikat: "Pomiędzy nami a Politlandią nie ma wojny co usilnie wmawia część tamtejszych polityków, a nasza polityka ekspansji nie jest spowodowana żadnym kmiotkiem Dobrzańskim. Nasi przewodnicy to Lenin i Stalin, a nie jakiś zapijaczony kapitalista z MSZ Politlandii".

Słowa te spotkały się z różnorakie odezwem ze strony Politlandii.

21 lipca 2016 Edytuj

MG poinformował o kilkunastokrotnym naruszeniu przestrzeni granicznej Politlandii przez wojska WRK w związku z dalej trwającymi manewrami.

22 lipca 2016 Edytuj

Władze Politlandii otrzymały informację od wywiadu jednego z państw o wojskach WRK zmierzających w kierunku granicy z Politlandią. Odbyło się spotkanie Prezydenta Sokołowskiego, Premier Hirowskiej, Ministra Spraw Zagranicznych Dobrzańskiego i szefa GP Patryka. Prezydent zarządził powszechną mobilizację i skierował dostępne siły do obrony Odnoga.

23 lipca 2016 Edytuj

Wybuchła wojna. Około 3 nad ranem wojska bolszewików wkroczyły do Politlandii i wdarły się na około 60 kilometrów wgłąb kraju. Lokalna obrona była bardzo słaba. 2400 zabitych po stronie Politlandii, 620 po stronie Wielkiej Republiki Komunistycznej. Beria ogłosił zmierzch kapitalizmu. W Politlandii powstały liczne organizacje paramilitarne: Politlandzki Szwadron Śmierci, Politlandzka Armia Ludowa, Politlandzka Legia Cudzoziemców, Gwardia Antybolszewicka i International Defence Agency.

24 lipca 2016 Edytuj

Wojska WRK dotarły do Odnoga, gdzie napotkały na silny opór. Rozpoczęło się oblężenie. Bolszewicy bombardują wojska politlandzkie. Organizacje paramilitarne prowadzą skuteczne działania partyzanckie na terenach okupowanych przez WRK. 2. Bolszewicka Armia przekroczyła Przynurze i zbliżała się do Krokewa. W zemście za partyzanckie działania Szwadronu Śmierci i Armii Politlandii bolszewicy rozstrzelali kilkuset cywilów. 43400 zabitych po stronie Politlandii, 3350 zabitych po stronie Wielkiej Republiki Komunistycznej.

25 lipca 2016 Edytuj

Bolszewicka Armia dotarła pod Krokew. Miasto broni się siłami organizacji paramilitarnych oraz wojsk politlandzkich. 3 Leopardy stracone. Bolszewicy zajęli część Odnogu. International Defence Agency wysadziła most na Przynurzu. Politlandzki Szwadron Śmierci zorganizował akcję odwetową w postaci pacyfikacji bolszewickich wsi. Dolne Niemcy ustawiają wojska na granicy, by móc szybciej wesprzeć nas po ratyfikacji Paktu Czterech. Bilans strat: 83000 zabitych po stronie Politlandii, 16000 po stronie Wielkiej Republiki Komunistycznej.

26 lipca 2016 Edytuj

Odnóg padł. Obrońcy miasta uciekają w kierunku Stolicowa. Zmierza tam też bolszewicka armia. Krokew dzięki odcinaniom dostaw bolszewickich przez IDA wciąż się broni. Spadochroniarze Szwadronu Śmierci uprowadzili premiera WRK Ławrientija Berię do Stolicowa, skąd został przetransportowany do Szczeciomianu. Zaginął Premier Politlandii Krzysztof Pasternak. Prawdopodobnie został porwany przez WRK. Akcja likwidacji majora Dykowa zakończyła się niepowodzeniem. Dykow uciekł do lasu. Bilans strat: 124000 zabitych po stronie Politlandii, 27000 zabitych po stronie Wielkiej Republiki Komunistycznej.

27 lipca 2016 Edytuj

Mistrz Gry poinformował, że po południu wojska bolszewickie dotrą do Stolicowa. Bombardowania powoli niszczą wyczerpany Krokew. Szwadron Śmierci wymordował już ponad 20 tysięcy bolszewickich cywili. 26 lipca wieczorem jego dowódca został zlikwidowany przez agentów KGB. Odbicie Odnoga nie powiodło się. Oddziały piechoty IDA musiały się wycofać. Bilans strat: WRK - 55 tysięcy zabitych (w tym 24000 cywili), PL - 170000 tysięcy (w tym 90000 cywili).

28 lipca 2016 Edytuj

Wojska bolszewickie rozpoczęły oblężenie Stolicowa. Krokew był bliski upadku, ale dzięki posiłkom odzyskał zdolność obronną. Trocki wysunął żądanie uwolnienia Berii i granicy na Wisłonogu w zamian za pokój. Bilans strat: WRK - 62000 zabitych, PL - 197 tysięcy zabitych.

30 lipca 2016 Edytuj

W tym dniu wojska zaprzestały działań wojennych. W Odnogu odbyło się spotkanie ws. podpisania pokoju. Żądania WRK: zwolnienie Ławrientija Berii, nowa granica na Wisłonogu.

31 lipca 2016 Edytuj

Trwały rozmowy pokojowe. WRK odrzuca propozycję Politlandii.

1 sierpnia 2016 Edytuj

Rozmowy pokojowe zakończyły się niepowodzeniem, WRK wznowiło działania wojenne. Krokew i Stolicowo bronią się przed siłami bolszewickimi. Na terenach okupowanych WRK rozpoczęło akcję wywózki obywateli Politlandii w głąb swojego kraju. Oddziały Legii Cudzoziemskiej zostały rozbite, a jej dowódca Martins Roley znajduje się w bolszewickiej niewoli. Konfederacja Stanów przekazała Politlandii 5 samolotów F16.

23 sierpnia 2016 Edytuj

Uroczyste podpisanie traktatu pokojowego. Wojna oficjalnie dobiegła końca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki