FANDOM

Krzysztof Konrad Pasternak - polityk centroprawicowy, założyciel i b. przewodniczący partii demokraté. Członek Konfederacji Libertas. 1., 3. i 7. Prezes Rady Ministrów Politlandii (od 11 do 20 lipca 2016, od 25 do 26 lipca 2016 i od 24 sierpnia 2016 roku).

Działalność polityczna Edytuj

Działalność przed wyborami parlamentarnymi Edytuj

Pasternak utworzył 1 lipca 2016 roku demokraté, partię centrową. Od tamtej pory był jej przewodniczącym. Krzysztof Pasternak prowadził również gazetę "Prawdę Mówiąc".

Pierwsza kadencja Sejmu Edytuj

10 lipca 2016 roku Krzysztof K. Pasternak uzyskał mandat posła pierwszej kadencji z ramienia partii demokraté oraz otrzymał misję formowania rządu.

Pasternak zrezygnował ze stanowiska premiera w związku z problemami zdrowotnymi 20 lipca, urząd ten przekazując Justynie Hirowskiej.

Druga kadencja Sejmu Edytuj

Krzysztof Pasternak odnowił mandat posła w drugich wyborach parlamentarnych 24 lipca, tym samym po raz drugi zostając Prezesem Rady Ministrów. Tuż po ogłoszeniu wyników wyborów złożył przysięgę i ślad po nim zaginął. Jak poinformował MG, mógł zostać uprowadzony przez bolszewików, jako odwet za porwanie Ławrientija Berii, premiera WRK. Został pozbawiony stanowiska premiera 26 lipca 2016 roku o godzinie 22:10 na rzecz Koziego Mleka. Pod koniec kadencji odnalazł się. Odnowiły się problemy zdrowotne.

Trzecia kadencja Sejmu Edytuj

W trzeciej kadencji Pasternak opuścił demokraté. Dołączył do Konfederacji Libertas.

Czwarta kadencja Sejmu Edytuj

Krzysztof Pasternak otrzymał mandat poselski z ramienia Libertas i został Ministrem Spraw Zagranicznych w rządzie Jakuba Kotyzy. Po rezygnacji premiera Pasternak przejął jego funkcję.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki